VARIASI ESP SHAKLEE (PROMO MAC 2014 - BELI 6 FREE 1)

VARIASI ESP SHAKLEE (PROMO MAC 2014 - BELI 6 FREE 1)

PERHATIAN PADA PENGGEMAR ESP...
PELUANG UNTUK REBUT HARGA PROMOSI BELI 6 PERCUMA 1....

KOMBINASI SET...
Kombinasi ESP dan Vitamin Lain Yang Mantap
Alhamdulillah ramai pengemar ESP mula menggabungkan dengan vitAman lain untuk set kesihatan mereka.

1. ESP + Vita-E complex : kulit cantik & cerah/natural beauty tanpa bermake up

2. ESP + Vita C : Kulit lembut dan anjal


3. ESP + Collagen Powder : Hilangkan parut degil


4. ESP + Alfalfa Complex : Payudara anjal/milk booster


5. ESP + Set Hamil : Ibu sihat dan kulit bati yang gebu


6. ESP + Set Skincare : Hilang jerawat dan parut


7. ESP + Slimming : Rasa kenyang dan bertenaga


8.  ESP + Mealshake : untuk rasa kenyang dan tambah berat badan 


9. ESP + Set Pantang : Alternatif berpantang dan membantu penyusuan


Energizing Soy Protein Shaklee mengandungi 22 jenis asid amino dan ia adalah satu-satunya produk di pasaran yang menyediakan 9 asid amino penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan manusia. Ia adalah sesuai untuk semua peringkat umur – tua atu muda.

Protein kacang soya adalah dua kali lebih dari daging, 4 kali lebih dari telur, 12 kali lebih dari susu. Ia juga rendah lemak, rendah kolesterol dan mudah diserap oleh badan manusia.

___________________________________________

Faedah Energizing Soy Protein Shaklee yang utama:
___________________________________________

Kekal Muda – Asid Amino membina otot manusia, kuku, rambut, darah, organ, kulit, kelenjar, 50,000 jenis protein, 20,000 jenis enzim dan lain-lain. Pengambilan Energizing Soy Protein Shaklee adalah kunci untuk mengekalkan kulit muda dan otot serta memastikan kita sentiasa bertenaga.

Hormon Berasaskan Tumbuhan Semulajadi – kacang soya adalah tumbuhan yang hanya kaya dalam isoflavon yang sama dengan fungsi hormon wanita. Ia membantu dalam mengurangkan paras kolesterol dan mencegah osteoporosis dan penyakit jantung.

Memulihkan Fungsi Prostat Lelaki - genistein dalam kacang soya telah membuktikan bahawa ia mempunyai keupayaan untuk menghalang pertumbuhan dan mencegah sel kanser daripada merebak. Ia memusnahkan radikal bebas dalam sel-sel kita sebelum radikal bebas bermutasi DNA sel-sel menjadi sel-sel kanser. Ia juga menjaga rahim dan ovari, kitaran haid dan prostat.

Kulit berseri dan anjal – Merangsang regenerasi kulit dan otot, memulihkan kedutan, sebagai anti-penuaan, mengembalikan keserian kulit dan kelembutan-lembutan otot, sekali gus mempercepatkan pemulihan luka danmenghilangkan parut.

Pemberi tenaga segera – Membekalkan tenaga segera dan meningkatkan sistem imun, dengan itu ia memulihkan keletihan, migrain, insomnia dan tekanan gejala yang berkaitan seperti kemurungan, kebimbangan, ketakutan, dll.

Memulihkan Pigmentasi – Melambatkan proses uban, rambut gugur, masalah keadaan rambut, pigmentasi, freckles.

Memperbaiki Memori – Menguatkan ingatan, kecergasan




Tahukah anda??


Dengan pembelian ESP Shaklee buy 6 free 1 anda sememangnya layak :



  • mendapat 1 carister ESP secara PERCUMA!
  • full consultation
  • free membership (RM65)
  • harga istimewa untuk next pembelian
  • cashback reward
*** Paling best anda boleh SAVE UP TO RM250!!!



Hubungi saya untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang produk Shaklee dan juga mendapatkan harga istimewa


Noratini Jaminon

Shaklee Independent Distributor (ID :928022)

SMS/WHATSAPP 0108227403


FB PAGE : Nini Biz Shop


“Terima Kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya.Saya bertanggungjawab untuk membimbing dan memberi servis kepada anda.Sekiranya anda berminat untuk mendaftar sebagai SID (ahli Shaklee), anda boleh menghubungi saya untuk saya bantu proseskan pendaftaran anda atau boleh juga daftar sendiri dengan walk in di branch Shaklee,dengan mendaftar dibawah ID Shaklee saya 928022 dan anda akan diberikan bimbingan daripada saya…”
Vitamin Shaklee Menggemukkan? Betul ke?

Vitamin Shaklee Menggemukkan? Betul ke?

Saya menerima beberapa aduan tentang masalah ini iaitu makin berselera sejak mengambil vitamin Shaklee, dan berat badan makin naik. Keadaan ini tentunya merisaukan sesiapa saja.. terutama oara wanita yang mengambil berat hal kecantikan tubuh badan. Namun, kebanyakan yang tidak tahu perkara sebenar membuat kesimpulan mudah,

SHAKLEE MENGGEMUKKAN!!!???


Hakikatnya, vitamin tidak menggemukkan! Ini kerana vitamin tidak mengandungi kalori, (kalori adalah penyebab kegemukan. Tetapi mungkin anda hairan bagaimana ramai yang makin gemuk selepas mengambil Shaklee.

Di sini sebenarnya ada 2 perkara berbeza:-

(1) Corak pemakanan dan aktiviti berubah tanpa disedari

(2) Kerana kesan langsung pengambilan vitamin

OK kita lihat perkara no (1) dulu. Yang nombor satu ni sama lah seperti berkata “Semalam saya kena hujan, lepas tu saya ambil Shaklee, hari ni demam. Ni sebab Shaklee la agaknya ni sampai demam saya dibuatnya”. Kan? Dah nyata terang dia main hujan, tapi nak juga kaitkan dengan Shaklee.

Mungkin juga kebetulan orang yang mengambil Shaklee ni, tiba2 dia banyak makan coklat, junk food, air manis… Tapi ini tidak disedarinya kerana selera makan kita satu benda yang tidak boleh diukur. Jadi dia ‘terpaksa’ cari kambing hitam untuk cover masalah mentekedarah beliau.

Ataupun, selama ni tiap2 minggu bersukan, tapi sejak akhir2 ni lebih suka tidur.

Jika anda terbabit dengan kegiatan seumpama ini, sila ubah cara hidup anda.

Untuk perkara no (2), jangan risau.. Kerana ia bukan side effect. sebaliknya memang normal.

OK begini konsepnya. ****Bila kita mengambil vitamin, ia tidak sama macam makan makanan biasa. Vitamin adalah dalam bentuk dos yang pekat, lalu badan kita perlu mencairkan nutrien ini untuk memudahkan pengangkutan dan penyerapan.

OLEH SEBAB ITULAH KITA PERLU BANYAK MINUM AIR BILA AMBIL VITAMIN

Jadi, bila kita tak cukup minum, sel2 tubuh kita akan ‘dahaga’ lalu ia menghantar isyarat ke otak. Akan tetapi, isyarat dari sel yang kehausan itu diterima oleh otak sebagai lapar. Maka otak menghantar pesanan kepada sistem kita untuk cari makanan, lapar ni..

Sedangkan kita tak perlu makan pun, cuma sel tubuh kita yang haus.

Lalu kita pun cari makanan dan makan sampai kenyang. Masa inilah tubuh kita menerima protein, karbohidrat dan lemak berlebihan.

Maka jika anda berada dalam situasi no (2), anda mungkin asyik rasa lapar, nak selalu makan dan mungkin boleh gemuk.

Justeru, bila anda mengambil vitamin:-

(1) Minum air sekurang2nya 3 liter sehari
(2) Kawal pemakanan, jangan ikut sangat nafsu
(3) Tukarkan karbohidrat kepada sumber low GI


Hubungi saya untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang produk Shaklee dan juga mendapatkan harga istimewa


Noratini Jaminon

Shaklee Independent Distributor (ID :928022)

SMS/WHATSAPP 0108227403

FB PAGE : Nini Biz Shop

“Terima Kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya.Saya bertanggungjawab untuk membimbing dan memberi servis kepada anda.Sekiranya anda berminat untuk mendaftar sebagai SID (ahli Shaklee), anda boleh menghubungi saya untuk saya bantu proseskan pendaftaran anda atau boleh juga daftar sendiri dengan walk in di branch Shaklee,dengan mendaftar dibawah ID Shaklee saya 928022 dan anda akan diberikan bimbingan daripada saya…”

Hakikat Soya Yang Perlu Anda Tahu

Hakikat Soya Yang Perlu Anda Tahu

Soya adalah antara makanan yang dilanda kontroversi paling hangat di dunia barangkali. Soya boleh jadi SANGAT BURUK, dan SANGAT BAIK, bergantung kepada siapa yang kita tanya tentang soya. Ia boleh jadi superfood, dan boleh jadi makanan penyebab penyakit kronik, bukan itu saja, malah menjadi salah satu dalam agenda kaum Yahudi Laknatullah.

Penelitian terhadap soya memberi argumen untuk kedua-dua pendapat ini… Jom teruskan pembacaan.

Kacang soya berasal dari Asia Timur (China, Jepun) dan sekarang diusahakan secara besar-besaran di US. Namun begitu, 90% dari tanaman soya yang diusahakan di Amerika adalah dari jenis GMO (genetically modified organism) dan juga disembur dengan pelbagai racun serangga, racun rumpai dan sebagainya [KLIK SINI untuk baca laporan tentang Roundup yang digunakan secara meluas di US]

Soya dimakan dengan pelbagai cara (tapi tak boleh makan mentah-mentah), misalnya dimakan secara terus selepas direbus, yakni edamame yang biasa didapati di kedai sushi; tofu; yang menjalani proses penapaian seperti natto dan tempeh; minuman soya dan pelbagai lagi.

Di Amerika, kacang soya tidak dijadikan bahan makanan secara meluas, kebanyakan kacang soya di US diproses menjadi minyak soya. Dan biasanya dari sisa pembuatan minyak soya inilah yang diproses menjadi makanan berasaskan soya, termasuk minuman soya!

Jadi tidak hairanlah kalau produk soya yang dihasilkan itu bukan lagi makanan sihat, tapi sebaliknya HAMPAS, dan ditambah dengan pelbagai ‘added vitamin’, ‘enriched with vitamin’ dan sebagainya.

Malah, produk soya yang namanya minyak soya adalah hasil dari pengekstrakan kacang soya dengan menggunakan larutan bahan kimia heksana. Heksana adalah sejenis pelarut yang diperbuat dari minyak petroleum yang banyak digunakan dalam industri pembuatan makanan termasuklah penghasilan minyak dari tumbuhan!

Salah satu bahan dalam soya yang dianggap sangat berbahaya kepada kesihatan adalah estrogen yang terdapat dalam soya dalam bentuk phytoestrogen. Banyak kajian terhadap estrogen atau hormon wanita menunjukkan pengambilan estrogen memberi kesan yang buruk kepada fungsi normal hormon estrogen dalam tubuh manusia. Namun. kajian2 tersebut dibuat ke atas estrogen semata-mata, bukan ke atas soya. 

Kajian yang dibuat ke atas bekas pesakit kanser payudara di China pula menunjukkan sebaliknya! Pengambilan soya tidak memberi kesan negatif kepada penderita kanser tersebut.

Proses penapaian (fermented) dikatakan menjadi punca kenapa soya tidak memberi kesan negatif kepada kesihatan penduduk Jepun. Namun begitu, orang-orang China tidak menjalankan proses tersebut ke atas soya makanan mereka, dan memiliki tahap pengidap kanser yang rendah. Kajian juga menunjukkan tiada beza antara soya yang ditapai atau tidak ditapai.

Terdapat satu kajian ke atas wanita yang diberi bahan makanan ekstrak dari soya, yang mana menunjukkan meningkatnya sel efitelial yang berkaitan dengan kanser payudara dalam tubuh mereka. Manakala satu lagi kajian yang mana sekumpulan wanita diberi makan soya yang tidak menjalani proses seperti di atas, menunjukkan penurunan risiko mendapat kanser payudara.

Ternyata soya sebenarnya bukan tidak bagus, tapi cara ia dihasilkan (GMO) dan cara ia diproses (menggunakan bahan kimia, hanya ambil hampas, etc) menjadikan soya sejenis makanan yang berbahaya!
Maka, pilihlah produk soya yang bukan GMO dan tidak menjalani proses yang mengurangkan khasiat sebenar soya, serta makanlah dengan besederhana.

Untuk mendapatkan maklumat tentang soya, sila dapatkan dari pelbagai pihak, dan pelbagai bahan  bacaan. Jangan hanya mendapatkannya dari penjual produk soya, dan jangan hanya mendapatkannya dari mereka yang anti-soya. Sebaliknya dapatkan bukti-bukti dari kajian yang telah pun dilakukan. Dari banyak kajian yang dibuat, kebanyakan kajian terhadap bahan dalam soya yang dikaji secara isolated (contohnya, dalam soya ada isoflavone, yang dikaji cuma isoflavone saja) memberi keputusan yang negatif. Manakala kajian terhadap pengambilan soya yang lebih baik (bukan makan/cucuk isoflavones semata-mata misalnya) memberi keputusan positif.

Apa-apa pun, nilai dengan ilmu, bukan emosi. Walaupun soya tidak terdapat dalam resepi masakan Timur Tengah (mungkin iklim tidak sesuai untuk ditanam di sana), namun ia tidak tertulis di mana-mana sebagai haram.


Hubungi saya untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang produk Shaklee dan juga mendapatkan harga istimewa


Noratini Jaminon

Shaklee Independent Distributor (ID :928022)

SMS/WHATSAPP 0108227403

FB PAGE : Nini Biz Shop

“Terima Kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya.Saya bertanggungjawab untuk membimbing dan memberi servis kepada anda.Sekiranya anda berminat untuk mendaftar sebagai SID (ahli Shaklee), anda boleh menghubungi saya untuk saya bantu proseskan pendaftaran anda atau boleh juga daftar sendiri dengan walk in di branch Shaklee,dengan mendaftar dibawah ID Shaklee saya 928022 dan anda akan diberikan bimbingan daripada saya…”
KESAN PENGAMBILAN ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)

KESAN PENGAMBILAN ENERGIZING SOY PROTEIN (ESP)

Selamat tengahari semua :) entry saya hari ni adalah berkaitan dengan Promo di Bulan Mac, tak lain dan tak bukan Promo ESP la.



KLIK SINI

Tahukah anda??
Dalam proses penurunan berat badan, fungsi ESP adalah membina SEMULA otot2 badan...diet yang terbaik adalah diet yang tinggi protein! pengambilan ESP atau Chinch Shake membantu tubuh supaya TIDAK MENGGELEBER... menarik bukan??? vitamin Shaklee tak menggemukkan ke?? (klik)


ESP adalah ENERGIZING SOY PROTEIN. Sebab utama ESP tersangatla popular dan produk yang paling laris ialah kerana ESP membekalkan sumbe protein. Semua tau kan badan kita perlukan sumber protein. Dalam pemakanan seharian kita sumber protein ada dalam ikan, ayam, daging. Tapi kenapa everyday kita makan lauk ayam, kita kerap juga tak sihat?? Tak cukup ke? Haaa....untuk pengetahuan, ikan, ayam, daging tu kan kita masak dulu before makan. So bila dah masak, dah kena panas api, of course kandungan protein tu akan musnah dan yang tinggal.....tak cukup untuk badan kita yang kerja kadang-kadang more than 12 hours ni.

okey ini pula kesan sampingan bila anda ambil ESP

1. Kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri
2. Membantu hilangkan parut jerawat di muka.
3. Memberi tenaga berpanjangan 
menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih.
4. Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur.
5. Cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan.
6. Menyokong kesihatan imunisasi badan.
7. Mengawal paras kolesterol.
8. Menyokong kesihatan jantung dan prostat.
9. Membantu meningkatkan penghasilan susu ibu lebih cepat dan banyak
10. Membantu menghasilkan susu yang lebih pekat dan berkrim menjadikan bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam.
11. Membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu mengandung di tahap optimum.
12. Untuk yang alami masalah kesuburan, ESP bantu membentuk tisu rahim serta sel ovum dan sel sperma yang sihat dan sempurna sekaligus menaikkan tahap kesuburan dan meningkatkan peluang untuk hamil.

cerita banyak pun tak guna, uols kena borong 6 tong ESP nanti dapat lg 1 tong ESP secara percuma! dapat pula free membership dan cashback reward! 





ni semua uolss punye okay??! ^^, kenapa kena beli dengan saya? 

~saya bg consultation free
~saya bg free gift
~paling best saya bagi harga istimewa
~jom JANA PENDAPATAN  bersama saya :)

Anda boleh juga hubungi saya untuk mendapatkan produk Shaklee. Harga sayang2 saya boleh bagi :)


Noratini Jaminon

SID 928022

SMS/WHATSAPP : 0108227403

FB PAGE: Nini Biz Shop

 Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Saya akan bertanggungjawab utk memberi servis dan bimbingan yg terbaik untuk anda. Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee dan mendapatkan khidmat nasihat selepas pembelian? sila hubungi saya di nombor 0108227403.  Jika anda berminat utk menjadi pengedar sah Shaklee, anda boleh hubungi saya untuk pemprosesan pendaftaran ahli dibawah saya. Atau sekiranya anda berada berhampiran mana2 cawangan Shaklee, anda boleh gunakan ID saya [928022] untuk membeli produk Shaklee atau daftar ahli secara walk in, dan anda akan diberikan bimbingan dari saya.
Omega Guard vs Lecithin. Yang Mana Super Duper Berkesan Untuk Kurus???

Omega Guard vs Lecithin. Yang Mana Super Duper Berkesan Untuk Kurus???


Biasanya banyak betol yang bertanya perbezaan Omega dan Lecithin dalam proses slimming.

- Kenapa Omega Guard lebih mahal daripada  

   Lecithin?
- kenapa bila makan Omega Guard lebih cepat 
   turun berat?
- kenapa bila makan lecithin berat tak turun - 
  turun or berat maintain je?


Nak tahu jawapannya?  

Meh nak sharing sikit tentang Omega Guard dan Lecithin ni...

Lecithin yang berasal dari minyak biji soya berfungsi mengemulsi lemak dan memastikan lemak kekal di dalam sistem digestive dan tidak memendapkan diri ke dinding membran menjadi lemak kental.

Emulsi lemak bermaksud lemak itu dipecahkan molekulnya kepada lebih kecil supaya ia lebih mudah bergerak di dalam sistem pencernaan. Jadi secara logiknya Lecithin berupaya membasmi lemak yang kita makan sewaktu itu dan BUKAN 'membakar' lemak sedia ada yang sudah terkumpul di dinding membran.

Jadi, boleh kurus ke guna Lecithin ni? Terpulang. Kalau tiada lemak termendap, maka kuranglah lemak terkumpul. Customer saya ramai yang mengalami kekurangan berat, ada juga yang maintain sahaja tak turun- turun.

So Lecithin bukanlah pembakar lemak. Ia adalah pengemulsi lemak. Kita perlukan sesuatu untuk keluarkan lemak yang telah teremulsi, iaitu Herblax atau Alfalfa.

Omega Guard tidak mengemulsi lemak tetapi fungsi minyak ikan membantu pembakaran lemak termendap. Haa nampak tak macamana kalau Lecithin dan Omega digabungkan? Macamana Omega Guard membantu pembakaran lemak?
Fungsi Omega 3 melancarkan perjalanan darah ke otot ketika bersenam. Maka lebih banyak pembakaran lemak akan berlaku.

Omega 3 berfungsi secara begini:

Menghalang pembentukkan lemak --> menambah metabolism --> bakar lemak

Ia juga berfungsi:

- menghalang penghasilan hormon cortisole 

   yg menggalakkan penyimpanan lemak.
 - Memperbaiki kadar gula dalam darah
     - beri lebih tenaga utk bersenam.
 - Menambah kadar penghasilan serotonin 
     - kimia otak yang buat kita rasa kenyang
 - so boleh control makan.


Pengambilan Omega Guard akan membantu tahap insulin berada pada 50% kurang dari kebiasaan. Apabila kadar insulin rendah pembakaran lemak akan berlaku.



Insulin rendah juga bantu kawal gula. Maka gula/karbohidrat tidak menjadi lemak.

Kesimpulannya, dua-dua memang terbaik untuk pengemulsi dan pemecah lemak. Cuma perbezaannya Lecithin ni macam keretapi lambat sampai tapi Omega Guard macam jet pejuang. Berdesup je sampai....so pilihan ditangan anda. If bajet anda kecil, ambil la lecithin but if bajet tinggi boleh try Omega guard. Tapi the best is gabungan kedua -dua nya. In shaa Allah. .hasil nya super duper hebat!

Testimoni 1


Testimoni 2

 sekiranya anda berminat untuk mendaftar sebagai Shaklee   independent Distributor atau ahli Shaklee anda boleh menghubungi saya terus :)



Pertanyaan, konsultasi dan pesanan boleh hubungi saya di:
Noratini Jaminon
SID:928022
♥ sms/whatsApp: 010 8227403
♥ Page :Nini Biz Shop 
Kebaikan Zinc Complex Shaklee

Kebaikan Zinc Complex Shaklee

APA itu ZINC?


Zink adalah nutrien yang diperlukan untuk kekal sihat. Zink didapati dalam sel-sel di seluruh badan. Ia membantu sistem imun melawan menyerang bakteria dan virus . Badan juga memerlukan zink untuk membuat protein dan DNA , bahan genetik dalam semua sel-sel. Semasa mengandung, bayi, kanak-kanak dan, badan memerlukan zink untuk membesar dan berkembang dengan betul. Zink juga membantu luka sembuh dan adalah penting untuk deria rasa dan bau.
Ramai yang tak perasan kepentingan zink untuk kesihatan sperma dan kesuburan. Sapa tak tau angkat tangan??? Jadi camne nak dapatkan zink ni? Badan kita tidak menghasilkan zink..jadi kita kena dapatkan zink dari sumber makanan atau daripada makanan tambahan.

SIAPA PERLUKAN Zinc Complex
  • Lelaki dan Wanita dari bayi sampai ke tua
  • Wanita Mengandung dan Menyusu
  • Orang yang mempunyai pembedahan,gastrousus seperti pembedahan berat badan, atau yang mempunyai gangguan pencernaan , seperti ulser kolitis atau penyakit Crohn . Syarat-syarat ini kedua-duanya boleh mengurangkan jumlah zink yang badan menyerap dan meningkatkan jumlah yang hilang dalam air kencing .
  • Vegetarian kerana mereka tidak makan daging, yang merupakan satu sumber yang baik zink. Juga, kacang dan bijirin mereka biasanya makan mempunyai sebatian yang menyimpan zink daripada diserap sepenuhnya oleh badan. Atas sebab ini, vegetarian mungkin perlu makan zink sebanyak 50% lebih daripada jumlah yang disyorkan.
  • Bayi yang menyusu lama kerana susu ibu tidak mempunyai zink yang cukup untuk bayi lebih 6 bulan umur.Makanan yang mempunyai zink seperti daging puri adalah disarankan.
  • Alcoholics kerana minuman beralkohol mengurangkan jumlah zink yang badan menyerap dan meningkatkan jumlah yang hilang dalam air kencing.
  • Orang yang mempunyai penyakit sel sabit
KEBAIKAN Zinc Complex
  1. Meningkatkan sistem imun - membantu pengeluaran kelenjar thymus yang mengeluarkan T-cells untuk menentang cancer dan menghalang infection penyakit.
  2. Diabetis - membantu pengeluaran insulin dan mengekalkan fungsi insulin
  3. Kanser prostat - pengambilan zinc dapat mengurangkan pembengkakan prostat sebanyak 70%
  4. Ovulasi wanita - wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. Zinc juga membantu pengucupan uterus membantu mengembalikan daya ketahanannya
  5. Memperbaiki radang kulit - Pengambilan zinc dapat memperbaiki radang kulit seperti akne dan jerawat
  6. Jerawat - Zinc bertindak dengan mengawal selia jumpah testosteron dalam badan yang memainkan peranan dominan dalam menyebabkan jerawat. Zinc juga menormalkan jumlah minyak kulit dan mengekalkan kulit yang sihat
  7. Kelesuan kronik
  8. Mengekalkan deria bau - Mengekalkan deria bau yang sihat dan sensitif
  9. Kemampuan seks lelaki - zinc yang secukupnya penting untuk keupayaan seks yang bertenaga dan meninggikan kiraan sperma
  10. Gugur rambut / botak - zinc mengaktifkan 200 jenis enzim dan meransang regenerasi sel. Ini dapat memelihara pertumbuhan dan perkembangan sel
  11. Membentuk kolagen - Zinc membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kuku, kulit dan organ.
  12. Penyembuhan luka yang cepat - zinc mempercepatkan pemulihan luka luar dan dalam dan memperbaiki alergy
  13. Rabun malam
KESAN KEKURANGAN ZINC?
Ia menyebabkan
  • pertumbuhan perlahan dalam bayi dan kanak-kanak,
  • perkembangan seksual lambat di kalangan remaja dan mati pucuk di kalangan lelaki.
  • rambut gugur,
  • cirit-birit ,
  • mata dan kulit luka dan
  • hilang selera makan.
  • Kehilangan berat badan,
  • masalah dengan penyembuhan luka,
  • keupayaan untuk rasa makanan, dan
  • tahap kecerdasan yang rendah juga boleh berlaku.
Anda boleh juga hubungi saya untuk mendapatkan produk Shaklee. Harga sayang2 saya boleh bagi :)

Testimoni



Noratini Jaminon

SID 928022

SMS/WHATSAPP : 0108227403

FB PAGE: Nini Biz Shop

 Terima kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya. Saya akan bertanggungjawab utk memberi servis dan bimbingan yg terbaik untuk anda. Berminat untuk mendapatkan produk Shaklee dan mendapatkan khidmat nasihat selepas pembelian? sila hubungi saya di nombor 0108227403.  Jika anda berminat utk menjadi pengedar sah Shaklee, anda boleh hubungi saya untuk pemprosesan pendaftaran ahli dibawah saya. Atau sekiranya anda berada berhampiran mana2 cawangan Shaklee, anda boleh gunakan ID saya [928022] untuk membeli produk Shaklee atau daftar ahli secara walk in, dan anda akan diberikan bimbingan dari saya.
SUMBER TERBAIK MULTIVITAMIN-(VITALEA)

SUMBER TERBAIK MULTIVITAMIN-(VITALEA)


Penyerapan Iron meningkat dengan ketara dengan kehadiran vitamin C, juga dikenali sebagai asid askorbik (fungsinya sebagai antioksida). Iron dan vitamin C juga juga bekerja bersama-sama dengan vitamin C yang memainkan peranan penting dalam sintesis sel darah merah

dan Iron merupakan komponen penting hemoglobin, yang terdapat dalam sel-sel darah merah. Sambungan Satu lagi terbukti apabila mempertimbangkan bahawa vitamin C adalah penting untuk integriti saluran darah badan.


Walaupun vitamin C akan meningkatkan penyerapan Iron , ini adalah benar hanya apabila bercakap tentang pemakanan semula jadi Iron daripada makanan yang kaya dengan mineral, seperti sayur-sayuran berdaun hijau atau heirloom grains. Bagi meningkatkan penyerapan zat besi ialah dengan cara mengambil makanan yang kaya dengan vitamin C, like citrus fruits or greens, pada masa yang sama mengambil makanan kaya dengan zat besi . Pure pharmaceutical-grade ascorbic acid, yang datang dalam bentuk serbuk, boleh diambil pada hidangan yang mengandungi makanan kaya dengan zat besi .


Makan makanan yang tinggi zat besi boleh membantu untuk mengekalkan tahap yang betul dalam aliran darah untuk memastikan kesihatan yang baik.


berita baik!! untuk vegetarian, sayur-sayuran hijau , kismis dan buah-buahan kering, kacang dan lentil (kacang dal) adalah sumber makanan besi yang baik juga. Even carbohydrate lovers can reach for iron enriched cereals and grains.


. Kebanyakan makanan kaya dengan zat besi datang daripada:



  • sumber haiwan seperti daging merah , ikan dan hati,
  • Ayam belanda dan giblets (pedal ayam), kuning telur, dan moluska (sejenis siput) juga makanan yang tinggi zat besi.




two kinds of iron: heme and non-heme.




  • Iron-rich foods with heme iron belong mostly to the meat food groupDaging lembu, udang, dan tiram adalah contoh yang baik .
  • Non-heme iron can be found in vegetable and other sources. Iron terutamanya labu benih , kentang yang dibakar dengan kulit, dan enriched pasta. Sayur-sayuran laut mengandungi jumlah tertinggi Iron, tetapi Swiss Chard (sejenis sayur) , turnip green (sejenis lobak) , dan keledek juga merupakan sumber yang ketara.
  • Kekacang adalah satu lagi kategori makanan kaya dengan zat besi , dengan badam dan cashews mendahului senarai.



Iron menggalakkan penghasilan hemoglobin dan myoglobin iaitu memastikan sel-sel darah merah membawa oksigen dengan cekap untuk otot dan tisu-tisu lain di seluruh badan. 

Good level of Iron:


  •  menyokong sistem pertahanan 
  • facilitate the metabolisme
  • dan juga boleh menggalakkan penurunan berat badan.
  • zat besi adalah penting untuk diet yang sihat.
Jika anda bukan seorang yang suka makan sayur-sayuran, buah-buahan SHAKLEE memberi anda VITALEA untuk menuhi keperluan nutrisi anda setiap hari

Ingin TAMBAH BERAT BADAN?? VITALEA ada jawapannya



PROMOSI FEBRUARI- Vita Lea buy 6 free 1

Mahal ke Sebotol vitalea?
Dulu rasa mahal la.. mana tak sebotol vitamin harga segitu... 

Tapi bila tengok berapa biji dia ada 120 biji.. tahan sehingga 4 bulan bila kira2 balik eih mahal lagi multivit kat farmasi.. dah la kat dlm Vita lea lengkap.. ye saya dah belajar baca label. 

Yang lain2 tu ok jer cuma saya bila mula consume Vita Lea rasa body cam best jer cam lain jer..

So tak tengok lain dah.. Di hari biasa harga sebotol dekat rm100 tapi di hari luar biasa kita bagi diskaun kaw kaw..




KEBAIKAN VITALEA

~Mengandungi keperluan 28 vitamin dan mineral penting yang di perlukan oleh orang dewasa.
~Oleh kerana,ibu banyak kehilangan darah,ibu perlu makanan yang sihat serta nutrisi yang lengkap bagi menggantikan darah yang hilang.
~Mengandungi zat besi yang penting dalam pembentukan sel darah merah

  • PESANAN-vitalea tidak boleh di ambil bersama susu,sebab itu ostematrik perlu di jarakkan pengambilannya dengan vitalea.


Hubungi saya untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang produk Shaklee dan juga mendapatkan harga istimewa

Noratini Jaminon

Shaklee Independent Distributor (ID :928022)

SMS/WHATSAPP 0108227403

FB PAGE : Nini Biz Shop


Ingin Jana Pendapatan bersama saya di GROUP JUTAWAN??!! BE IN THE RIGHT TEAM!!


“Terima Kasih kerana mendapatkan produk Shaklee daripada saya.Saya bertanggungjawab untuk membimbing dan memberi servis kepada anda. Sekiranya anda berminat untuk mendaftar sebagai SID (ahli Shaklee), anda boleh menghubungi saya untuk saya bantu proseskan pendaftaran anda atau boleh juga daftar sendiri dengan walk in di branch Shaklee,dengan mendaftar dibawah ID Shaklee saya 928022 dan anda akan diberikan bimbingan daripada saya…”

Labels

Niniyamino.com © . Designed by MaisarahSidi.com